U hebt niets in uw winkelwagen.

Koopvoorwaarden

(Geldt vanaf 10 juni 2014)

AB Flexbox
Org. nr. 556296-1291
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

support@flexboxbrievenbussen.nl
Opgericht 2001

Overeenkomsten

Alle overeenkomsten worden in het Zweeds afgesloten. Wij gaan geen overeenkomsten aan met minderjarigen zonder toestemming van ouders of voogd. Alle prijzen zijn dagprijzen die voortdurend worden aangepast. Flexboxbrievenbussen.nl wordt voortdurend aangepast.

Prijzen

Alle prijzen zijn aangegeven in Euro, inclusief verzending binnen Nederland en België. De prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Betaling

  • VISA/MATERCARD via DIBS (gecertificeerd volgens de PCI DSS-normen)
  • iDEAL. via Sisow

Afbestellen/annuleren

Een order kan worden afbesteld zonder kosten voor de klant tot het moment dat de bestelling is verzonden. Mochten wij uw bestelling hebben verzonden, dan bent u als klant in elk geval verplicht om de bestelling te accepteren. Een afbestelling is niet geldig voordat een bevestiging is ontvangen van Flexbox.

Leveringstijden

De normale leveringstijd voor producten die op voorraad zijn is 3-5 dagen. Voor elk product wordt de beschikbaarheid en de leveringstijd aangegeven. Bij acties kunnen de leveringstijden iets langer zijn. Postkasten zijn op dit moment niet in alle modellen en kleuren beschikbaar. Neem contact met ons op voor de leveringstijden.

Artikelen die tijdens het transport zijn beschadigd

Wij willen graag dat u binnen zeven dagen melding maakt van eventuele transportschade, zodat wij de schade sneller kunnen herleiden naar het transport en de vervoerder aansprakelijk kunnen stellen. Vervolgens leveren wij zo snel mogelijk een vervangend product, of wij herstellen de schade op andere wijze. Vanzelfsprekend zonder kosten voor de consument.

Garantie

Flexbox gaat soepel met de garantiebepalingen om. Wij helpen liever dan dat wij dwars liggen. Wij staan altijd in een persoonlijke relatie met onze klanten, omdat wij niet met tussenhandelaren werken. De standaardgarantie is 3 jaar. Meer heeft u niet nodig. Dankzij de gebruikte materialen en de afwerking is de brievenbus meer dan voldoende beschermd gedurende de volledige levensduur.

De garantie geldt in Zweden en in alle landen waar AB Flexbox actief is.

Bedenktijd

U hebt 14 dagen de tijd om de koop ongedaan te maken.

Deze bedenktijd is 14 dagen geldig, vanaf de dag dat u:

  • a) het artikel hebt ontvangen
  • b) het laatste artikel hebt ontvangen, bij een bestelling van verschillende artikelen die in één order besteld zijn, en in delen wordt geleverd
  • c) de laatste partij hebt ontvangen, of het laatste deel, bij levering van een artikel dat uit meerdere partijen of delen bestaat

U kunt ons binnen 14 dagen, vanaf de dag dat u het artikel hebt ontvangen, meedelen dat u de koop ongedaan wilt maken. Dit kunt u doen door te schrijven naar support@flexboxbrievenbussen.nl (Engels). U kunt er ook voor kiezen om ons standaardformulier in het pakket mee te sturen. Ons standaardformulier vindt u hier.

U kunt de koop niet ongedaan maken door uw bestelling niet af te halen, als u ons hierover niet duidelijk hebt geïnformeerd.

Retourzending

De goedkoopste manier is door contact met ons op te nemen. Wij sturen een retourbon die u kunt gebruiken om uw bestelling retour te sturen. De kosten worden van het terug te betalen bedrag afgetrokken. De kosten bedragen op dit moment €17, inclusief BTW.

U moet uw bestelling zo snel mogelijk naar ons terugsturen; ten minste 14 dagen nadat u aan ons hebt gemeld dat u de koop ongedaan maakt. De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening. Het artikel moet goed worden verpakt, bij voorkeur in de originele verpakking. Eventuele transportschade door een gebrekkige verpakking moet door de klant worden betaald.

Sommige artikelen kunnen vanwege hun formaat niet via de normale post worden geretourneerd. Dit geldt voor brievenbussen, palen en postkasten. De verwachte kosten voor een retourzending zijn maximaal ca. €55

Als u de koop ongedaan wilt maken, kunt u het artikel terugsturen naar:

AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
SE-23435 Lomma

U kunt de koop ook ongedaan maken door het artikel op bovenstaand adres in te leveren.

Wat moet ik terugsturen?

U moet een kopie van de factuur meesturen. Wij kunnen uw retourzending sneller verwerken als u het standaardformulier met uw retourzending terugstuurt.

Let op! Pakketten onder rembours worden door ons niet geaccepteerd.

De staat van het artikel als u het terugstuurt

U bent alleen aansprakelijk voor een waardevermindering van het artikel als een behandeling van het artikel verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. M.a.w. net als in een fysieke winkel, mag u het artikel proberen.

Als het artikel op een andere manier wordt behandeld dan hierboven vermeld, wordt het als gebruikt beschouwd. Dit betekent dat u bij annulering slechts een gedeelte of niets van uw aankoopbedrag terug krijgt, afhankelijk van de commerciële waarde van het product.

Wilt u het hele aankoopbedrag terug ontvangen, dan moet u dus hetzelfde doen als in een fysieke winkel. U mag het artikel proberen, maar niet gebruiken.

Terugbetaling

Als u de koop ongedaan wilt maken, ontvangt u het aankoopbedrag natuurlijk terug. In het geval van een waardevermindering, waar u verantwoordelijk voor bent, wordt dit van uw aankoopbedrag afgetrokken.

Als u de koop ongedaan wilt maken, betalen wij het aankoopbedrag terug, zonder onnodige vertragingen en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag dat wij uw besluit om de aankoop ongedaan te maken hebben ontvangen. Wij gebruiken dezelfde betalingsmethode die u heeft gebruikt om uw bestelling te betalen.

Wij mogen wachten met terugbetaling totdat we de artikelen retour hebben ontvangen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat de goederen zijn geretourneerd.

Als er iets fout is met het artikel (reclamatierecht)

Als u een aankoop doet op flexboxbrievenbussen.nl hebt u natuurlijk 36 maanden reclamatierecht. Dat betekent dat u het artikel kunt laten repareren of vervangen, en een terugbetaling of prijsreductie ontvangt, afhankelijk van de specifieke situatie. Een vereiste is natuurlijk dat u voor reclamatie in aanmerking komt en dat de fout niet door verkeerd gebruik is veroorzaakt.

Hoe snel moet ik reclameren?

U moet binnen een redelijke termijn reclameren. nadat u de fout hebt ontdekt. Als u binnen twee maanden reclameert, wordt dit altijd als een redelijke termijn beschouwd.

De gemakkelijkste manier is door contact met ons op te nemen. Wij sturen een retourbon die u kunt gebruiken om uw bestelling retour te sturen. Dit is geen vereiste, maar op deze manier kan de reclamatie sneller worden verwerkt.

U kunt het artikel natuurlijk ook zelf opsturen naar:

AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
SE-23435 Lomma

Wordt de reclamatie goedgekeurd, dan betalen wij de (redelijke) verzendkosten.

Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk als u het artikel terugstuurt.

Denk eraan om het artikel altijd goed te verpakken en vergeet niet om een rekening voor de kosten te vragen, zodat wij de verzendkosten kunnen terugbetalen.

Let op! Pakketten onder rembours en dergelijke worden door ons niet geaccepteerd.

Bescherming van persoonsgegevens

In verband met uw order accepteert u dat wij uw gegevens opslaan en gebruiken voor de uitvoering en levering van de service die u van ons verwacht. U hebt het recht om de gegevens die wij hebben geregistreerd in te zien, en als u van mening bent dat deze fout of niet ter zake zijn, kunt u verzoeken om een wijziging of verwijdering uit ons klantenbestand. In dat geval kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij garanderen dat wij geen persoonsgegevens doorverkopen of overdragen.

Geschillen

Bij eventuele geschillen volgen wij altijd de algemene aanbevelingen van de geschillencommissie. Bij grensoverschrijdende handel kan de klant zich wenden tot de Online Dispute Resolution van de EU